close
چت روم
تصویر : http://rozup.ir/view/1885282/aamama.PNG.png

كفش ورزشي زنانه طرح Reebok 4

بسیار بادوام و شیک

سایز 37-40

دارای رنگ بندی

با طراحی زیبا

39000 تومان

پاوربانك خورشيدي دو كاره

دارای بدنه  فوق العاده با کیفیت و سبک

دارای طراحی خاص با تکنیک بالا

قابل استفاده برای انواع موبایل ها، تبلت ها و ...

دارای کابل اتصال usb و قلاب اتصال به کیف ،طناب و ...

سولار پنل : 5 ولت 200 میلی آمپر

مقاوم: در برابر آب ، ضربه، گرد و خاک

شارژ دو دستگاه در یک زمان

مجهز به لامپ uv ( ماورای بنفش)

شارژ به 2 طریق خورشیدی و برق شهری

 

59000 تومان
چگونه از گوژپشتی جلوگیری کرده و یا درمان کنیم؟
loading...

ایران مهتاب

1   در حالت سجده قرار بگيريد و دست‌ها را پشت سر بگذاريد و سپس گردن و تنه را تا حدي بالا بياوريد كه با لگن در يك سطح قرار بگيرند. اين ورزش ممكن است براي افراد بزرگسال و با وزن زياد دشوار باشد. دقت كنيد هنگام تمرين، هيچ دردي نبايد وجود داشته باشد.   2   چانه را به سمت عقب ببريد و 10 ثانيه نگه داريد.   3   گوشه اتاق بايستيد و دست‌ها را به ديوارها تكيه دهيد. سپس سعي كنيد تنه خود را به سمت جلو ببريد و اين وضعيت را چند ثانيه حفظ كنيد.   4   روي تشك…

چگونه از گوژپشتی جلوگیری کرده و یا درمان کنیم؟

astaj بازدید : 74 چهارشنبه 18 شهريور 1394 : 23:26 نظرات ()

1   در حالت سجده قرار بگيريد و دست‌ها را پشت سر بگذاريد و سپس گردن و تنه را تا حدي بالا بياوريد كه با لگن در يك سطح قرار بگيرند. اين ورزش ممكن است براي افراد بزرگسال و با وزن زياد دشوار باشد. دقت كنيد هنگام تمرين، هيچ دردي نبايد وجود داشته باشد.

 

2   چانه را به سمت عقب ببريد و 10 ثانيه نگه داريد.

 

3   گوشه اتاق بايستيد و دست‌ها را به ديوارها تكيه دهيد. سپس سعي كنيد تنه خود را به سمت جلو ببريد و اين وضعيت را چند ثانيه حفظ كنيد.

 

4   روي تشك سفتي بنشينيد و 2 زيردستي در طرفين خود قرار دهيد. سپس دست‌ها را روي آنها بگذاريد و سعي كنيد تنه را به سمت بالا بكشيد به طوري كه باسن از زمين جدا شود. اين حالت را به مدت 8 ثانيه حفظ کنيد.

 

5   روي زمين دراز بكشيد يا ايستاده به ديوار تكيه دهيد. يك حوله رول‌شده در محلي كه بيشترين قوس احساس مي‌شود، قرار دهيد. سپس بالاتنه را روي اين رول به عقب ببريد.

 

6   اين ورزش به‌ صورت نشسته روي صندلي يا ايستاده قابل‌انجام است. دست‌ها را در امتداد شانه قرار و با استفاده از طناب‌هاي لاستيكي، دست‌ها را به عقب حركت دهيد.

 

7   دو وزنه در دو دست خود بگيريد (اين وزنه مي‌تواند دو بطري هم‌وزن باشد). پاها را به اندازه عرض شانه باز كنيد. دست‌ها آويزان در كنار بدن قرار بگيرد. شانه‌ها را به سمت بالا بكشيد و چند ثانيه نگه داريد.

 

8   روي شکم بخوابيد و‌ درحالي كه دست‌ها كنار بدن قرار دارد، هر دو كتف را به هم نزديك كنيد و چند ثانيه نگه‌داريد. اين ورزش را در حالت نشسته هم مي‌توانيد انجام دهيد.


 


اصلاح سبک زندگي براي رفع گوژپشتي

برطرف كردن علت اصلي گوژپشتي و دقت در وضعيت نشستن و اصلاح آن، نحوه ايستادن و حمل بار، به‌خصوص كوله‌پشتي ضروري است.
دقت كنيم وضعيتي كه كمترين فشار را روي ستون فقرات مي‌آورد، با حفظ قوس‌هاي طبيعي آن و با استفاده از صندلي است كه تمام قوس‌هاي ستون فقرات را حمايت كند. بنابراين، دقت در انتخاب صندلي به جلوگيري از ابتلا و درمان قوزپشتي كمك مي‌كند.
نكته مهم ديگر اينكه هرچند درمان اصلي انحراف ستون فقرات، تمرين و ورزش‌هاي مناسب مشكل و با تشخيص پزشك است ولي در بسياري موارد استفاده از وسايل كمكي مانند انواع بريس‌ها بسيار مفيد و گاهي ضروري است. استفاده از بريس‌ها در افراد جوان‌تر معمول‌تر است ولي براي بزرگسالان نيز بريس‌هاي مخصوصي وجود دارد كه به رفع انحراف ستون فقرات كمك مي‌كند.
توجه داشته باشيم كه دقت در انحراف ستون فقرات بسيار ضروري است زيرا درمان در مراحل اوليه راحت‌تر و معمولاً انحراف قابل‌برگشت است. با مزمن شدن و ايجاد عوارضي مثل بيرون‌زدگي ديسك، آرتروزهاي شديد و... درمان بسيار مشكل‌تر و گاهي غيرممكن مي‌شود. پس در صورت شك به انحراف از حالت طبيعي به‌خصوص اگر همراه با علايم خاص مثل درد شديد، تب، سرعت پيشرفت بالا يا مثلاً بعد از سقوط يا ضربه باشد يا در بيماراني كه سابقه مصرف طولاني‌مدت كورتون‌ها دارند، مراجعه سريع به پزشك متخصص و بررسي دقيق با معاينه، آزمايش خون و گرافي و برنامه‌ريزي براي اصلاح بسيار مهم است.


 


دكتر مهديس هاشمي، متخصص پزشكي ورزشي
برگرفته از هفته نامه سلامت

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 284
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 42
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 3,024
  • بازدید سال : 32,765
  • بازدید کلی : 370,837
  • کدهای اختصاصی
    بازدید


    پربازدیدترین مطالب

    کد پربازدیدترین