خبرهای ویژه

» اینستاگرام و بازیگران » چرا برنده باش امشب پخش نشد و حذف شد ؟ 5 اردیبهشت 98
 کد خبر: 12148
 554 بازدید

چرا برنده باش امشب پخش نشد و حذف شد ؟ 5 اردیبهشت 98

علت حذف برنده باش چیست؟ ایا برنده باش امشب پخش میشود ؟ چرا برنده باش از شبکه سه حذف شد؟ چرا برنده باش امشب پخش نشد ؟ چرا برنده باش تعطیل شد ؟ چرا گلزار از شبکه سه رفت؟   برای برسی علت پخش نشدن برنده باش باید به پیشینه این خبر مراجعه کنیم. بسیاری […]

علت حذف برنده باش چیست؟

ایا برنده باش امشب پخش میشود ؟

چرا برنده باش از شبکه سه حذف شد؟

چرا برنده باش امشب پخش نشد ؟

چرا برنده باش تعطیل شد ؟

چرا گلزار از شبکه سه رفت؟

 

برای برسی علت پخش نشدن برنده باش باید به پیشینه این خبر مراجعه کنیم.

بسیاری از مراجع از قمار بودن این نوع برنامه ها سخن میگفتند اما به صورت علنی کسی استفتا یا همان از مراجع سوال نپرسیده بود تا اینکه چند روز پیش شخصی از ایت الله مکارم شیرازی استفتا میکند و در باره آن برنامه سوال میکند.

 

علت تعطیلی برنده باش و استفتا از ایت الله مکارم شیرازی

 

مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، متن استفتا مطرح شده محضر آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است:
«مسابقه‌ای حضوری با عنوان “مسابقه بزرگ برنده‌باش” از طریق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا و پخش است که به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به ازای پاسخ صحیح به هر سوال، مبلغ قابل توجهی به صورت پلکانی(تا سقف 100 میلیون تومان) اعطا می‌کند که با کمک مجری برنامه و فرصت‌هایی که در اختیار هر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد، مبلغ جایزه غالباً از 5 میلیون تومان کمتر نیست. شرط حضور در این برنامه خرید سوال و پاسخ درست به آن‌ها از طریق اپلیکیشن مخصوص است و در صورت درست بودن جواب‌ها، در یک رقابت فشرده، 4 نفر به مسابقه حضوری دعوت خواهند شد.

 

  استفتا از مکارم شیرازی درباره برنده باش

 

آیا برگزاری این نوع مسابقات جایز است؟

آیا شرکت در این نوع مسابقات جایز است؟

آیا شرکت کننده، مالک شرعی جایزه خواهد شد؟»
 

پاسخ صادر شده برای این استفتا به شرح زیر است: 

این کار قمار است و کسانی که شرکت می کنند مالک آن جوایز نمی شوند.

 

ادامه ماجرای حذف و پخش نشدن برنده باش از شبکه سه

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و طی سخنانی مقام معظم رهبری در سخنرانی با کارگران نصیحت هایی به مسئولین از جمله مسئولین صدا سیما کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتخاب رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود اعلام کردند:

 باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روشهایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند

 

واکنش برنامه سازان برنده باش به استفتا از ایت الله مکارم شیرازی

 

 

روابط عمومی برنامه برنده باش در واکنش به پاسخ آیت الله مکارم شیرازی که حضور در این برنامه را مصداق قمار دانستند  گفت: جایگاه سوال مخدوش است.

جواب برنامه سازان برنده باش به استفتا ایت الله مکارم شیرازی

صفحه اینستاگرامی رسمی شبکه سوم سیما به نقل از روابط عمومی برنامه برنده باش نوشت: در پی انتشار استفتائی پیرامون مسابقه “برنده باش” به اطلاع میرساند فرض مطرح شده در سوال استفتاء کامل نیست و طبیعتاً فرض ناکامل، جایگاه سوال را مخدوش می‌سازد.

 

که بسیاری از کاربران صفحه اینستا گرام در جواب منتشر شده برنامه سازان برنده باش در پیج اینستاگرامی شبکه سه خواستار این بودند خود برنامه سازان سوال کامل را مطرح کنند.

 

واکنش گلزار به اتفاقات اخیر و تعطیلی برنامه برنده باش

 

محمدرضا گلزار مجری برنامه تا زمان انتشار این مطلب واکنشی به این اتفاقات نشان نداد و تنها در لایو اینستاگرام زمان کنسرت های بعدی را شرح داد

 

واکنش هیئت نظارت بر صدا سیما به برنامه برنده باش

به گزارش کانال تلگرامی سینما تیکت : عضو شورای نظارت بر صدا و سیما: دیگر نباید «برنده باش» پخش شود/ به شدت از اتفاقات شبکه سه گله مندیم

غلامرضا کاتب گفت:اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما به شدت از اتفاقات اخیر در شبکه ۳ گلایه‌مند هستند این که این اتفاقات باعث جریحه دار کردن مردم و مراجع تقلید شدند.رسانه‌ی ملی بزرگترین سرمایه ملی کشور است و با عنوان سرمایه بزرگ انقلاب محسوب می‌شود. این که چرا اخیراً مدیر شبکه سه این اندازه حاشیه سازی می‌کند، جای سوال دارد.

غلامرضا کاتب عضو هیت نمایندگان بر صدا سیما

بعد از اتفاقات پیرامون برنامه ۹۰ اکنون شاهد واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید مبنی بر قماردانستن مسابقه تلویزیونی برنده باش و بعد از آن تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج روش‌هایی شبیه بخت آزمایی در برنامه‌های صدا و سیما بودیم که یقینا آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما باید در این موضوع نظارت جدی داشته باشد و اجازه ندهد اتفاقات نادرستی در رسانه‌ی ملی کشور رخ دهد

اظهارات فروغی بعد از کنار گذاشتن برنده باش از کنداکتور شبکه سه سیما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی فروغی پیرامون برنامه های اسپانسرمحور گفت: با توجه به رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و به تبع آن دستور رییس سازمان صداوسیما در سازماندهی اسپانسر‌ها و تعامل با معاون سیما،این تصمیم اتخاذ شد.

علی فروغی رئیس صدا و سیما
وی افزود: در همین راستا، با این تغییرات پیش برنده از این پس مردم نقش آفرینی بیشتری در برنامه «برنده باش» خواهند داشت.
فروغی در پایان در مورد شبهه شرعی مطروحه اضافه کرد: همان طور که مرجع بزرگوار در جلسه درس خارج فقه فرمودند، اگر محل تامین جوایز مسابقه از محل وجه دریافتی از شرکت کنندگان مسابقه تفکیک شده باشد، مشکل شرعی ندارد. در همین راستا، با توجه به سابقه دیرینه سازمان در این گونه برنامه ها و بررسی های شرعی لازم، از همان ابتدا پیش بینی شده بود که محل تامین جوایز از برآورد مصوب در شبکه باشد و نه وجه احتمالی دریافتی از شرکت کنندگان. لذا مفروض استفتا مصداق این برنامه نیست.

حذف رسمی برنده باش از صدا و سیما

بیوگرافی کامل محمدرضا گلزار و داستان هایش


برچسب ها : ,
دسته بندی : اینستاگرام و بازیگران , فرهنگی و هنری
ارسال دیدگاه

تبلیغات
تبلیغات